reklama

Uhni kripel!

„Uhni, kripel!“ Preň možno pobavenie, pre mňa bolesť. Možno mal zlý deň a potreboval si len do niekoho štuchnúť. A možno sám bol niekedy „kriplom“ a nedokáže sa s tým vyrovnať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Vážený pán v rokoch, ja nie som žiaden kripel. Som mladé dievča, ktorého jedinou starosťou nie je len škola a chlapci. Možno pre vás vypadám ako kripel, ale ja sa tak necítim. A nepáči sa mi, ak sa komukoľvek dostane takého pomenovania.

Dnešná spoločnosť akceptuje len krásnych, mladých a zdravých ľudí. Škaredí, chorí a starí sú odpísaní ako nepotrebný exponát tohto sveta. Nikde ich neakceptujú a s radosťou prehliadajú. Pripomína mi to vtip o chlapíkovi čo príde k lekárovi a sťažuje sa, že si ho nikto nevšíma. A od lekára sa mu len dostane: „Ďalší, prosím!“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kam sme to padli? A kam ešte padneme? Starým a chorým podsúvame eutanáziu. Lebo utrpenie v dnešnom svete nemá miesto. Odobrali sme mu jeho význam. Všetko si zľahčujeme. Oči si nechávame len pre seba. Služba človek človeku zaniká. Kto už by sa len pozeral na človeka v bolestiach? Aj smrť a pohreb sme odstránili z našich životov. Zatvorili sme ich do krematórií a domov poslednej nádeje, kde troma slzičkami zmáčame vreckovku, lebo to tak robia všetci. Deťom sa o smrti radšej nehovorí a pre istotu vypúšťame zmienku aj o starobe a chorobách. Treba ich chrániť. A súčasný život slovo utrpenie neakceptuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čo škaredí ľudia? O nich sa radšej ani nehovorí. Iba ak sú bohatí, tak im navrhneme plastiku. No a tým, čo na to nemajú podáme papierové vrecko s dvoma dierami. Biznis je biznis. Aké ľahké a ideálne. Ale kto určil limity krásy? Možno vôbec niekoho označiť za škaredého? Jedinečnosť a rozdielnosť by nás mala spájať a nie rozdeľovať.

Stačilo. Už sa nejdem znepokojovať a rozčuľovať. Aj to je v tomto svete zakázané. Náhodou by som dospela k názoru, ktorý by nemala väčšina a stal by sa so mňa vydedenec. Už aj tak som kriplom. Aj teraz sa mi smejú a ukazujú na mňa prstom, že nie som ako oni. Obyčajná a nezaujímavá.

Martina Blažeková

Martina Blažeková

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neviem kto som, čo som, kam kráčam, čí som posol, čaká ma smrť či spása, ale aj tak usmievam sa. Zoznam autorových rubrík:  študáci :o)mňa nevymyslíš, ja somSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu