reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martina Blažeková

Martina Blažeková

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neviem kto som, čo som, kam kráčam, čí som posol, čaká ma smrť či spása, ale aj tak usmievam sa. Zoznam autorových rubrík:  študáci :o)mňa nevymyslíš, ja somSúkromnéNezaradené

reklama

Súkromné

Pán Alzheimer nechoďte mi do vzťahu

Martina Blažeková

Pán Alzheimer nechoďte mi do vzťahu

Alebo minulosť, ktorá nebude mať adresáta Úžasný jarný deň. Len tak sa posadiť do trávy, tvár nastaviť oblohe a nechať sa láskať jarným vánkom. Cítiť vôňu kvetov, stromov, trávy. Vôňu, ktorá dodáva život. Vôňu, ktorá dokáže zázraky aj s tým najzatvrdnutejším či najsmutnejším srdcom.

  • 11. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 537x
  • 0
Hoďte do mňa kameňom!

Martina Blažeková

Hoďte do mňa kameňom!

Niekedy mám pocit akoby som žila vo vákuu, ktorý ma dokonale izoluje od všetkých ľudí. Chodím po ulici, kde stretávam známych i neznámych, počujem hlasy, cítim pohľady... No všetko sa akoby zastaví tesne pred cieľom. Nič neprenikne hlbšie. Akoby som bola ufón s tykadlami, ktorý sa diametrálne odlišuje od pozemšťanov.

  • 16. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 519x
  • 2
Som odhalená. Čipkované prádlo spadlo

Martina Blažeková

Som odhalená. Čipkované prádlo spadlo

Bude jar! Neprestajne sa tlačí v rade a snaží sa predbehnúť zimu. Sneh podal demisiu. Aj ľudia sa začínajú viac usmievať. Dokonca aj lietajúce igelitové vrecká neúprosne ohlasujú príchod jari. Snežná demisia však neprospela. Odkryla nám našu špinavú povahu. Pozlátka sa stratila.

  • 7. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 651x
  • 0
Pravých priateľov hľadaj v období dažďa

Martina Blažeková

Pravých priateľov hľadaj v období dažďa

Ťažko písať o bolesti duše tomu, kto ju neprežil. A rovnako ťažké je písať povzbudzujúce slová tomu, kto si práve bolesťou prechádza. Sladké reči plné vanilkových pusiniek o tom ako všetko prebolí sú veľakrát zbytočné. Dôležitejšia je skutočná blízkosť priateľov.

  • 20. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 717x
  • 3
Vankúš pod zadok z nebies

Martina Blažeková

Vankúš pod zadok z nebies

Z neba padajú pierka z anjelských krídel. V nebi mali asi rušno. Opäť zachraňovali stovky ľudí z nepríjemnej situácie. Alebo len dbajú o to, aby pády na zemi tak neboleli. V nebi je centrála, v ktorej spracúvajú problémy každého človeka. Odkiaľ to viem? Viem to. Aj mne neraz pomohli.

  • 12. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 566x
  • 0
reklama
Boh je Arabela a Rumburák

Martina Blažeková

Boh je Arabela a Rumburák

Mám sa učiť, no nechce sa mi. Namiesto učenia pozerám s veľkým záujmom von oknom na modrú oblohu. Na každom mieste je rovnaká, no ja skúmam každý detail. Akoby som na kúsku modrej oblohy mohla nájsť krikľavý fľak a skríknuť: „Hurá, zmena!“

  • 9. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 501x
  • 1
Skvapalnený smútok. Skvapalnená radosť

Martina Blažeková

Skvapalnený smútok. Skvapalnená radosť

S kruhmi pod očami nik nepôsobí vábivo.  Strapaté vlasy. Smutné oči. Neprítomný výraz.Môže to byť definícia pretancovanej, preučenej, ale i preplakanej noci. Niekto múdry raz povedal, že plač spolu so smiechom, je najcennejší majetok, ktorý môže človek vlastniť. Alebo tiež niekto spomínal, že po smiechu prichádza plač.

  • 5. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 451x
  • 0
Nádej a dôvera aneb se ...

Martina Blažeková

Nádej a dôvera aneb se ...

Leonadro  da Vinci raz povedal: „Modlitba se rodí, když naděje umírá.“ O nádeji hovorieva veľa ľudí a nie len tých svetských. Aj ctihodná Matka Mária Elekta nás vo svojej múdrosti učí: „Doufejme vždycky, i tehdy, když chybí jakýkoli důvod k naději. Bůh se o nás dobře stará. Kdo v něj důvěřuje, nemá se čeho bát.“  Nádej a dôvera. Každý vo svojom tichu a bolesti spozná ich hodnotu. Pravdepodobne sú to jedny z najdôležitejších slov, po slovách „mám ťa rád“ či „milujem ťa“.

  • 4. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 526x
  • 3
A preto: Ho.no!

Martina Blažeková

A preto: Ho.no!

Milujem, keď sa mi do tváre opiera slnko. Keď vonku mrzne je to najlepšie. Vtedy sa len tak postaviť oproti teplo prinášajúcim lúčom a nechať sa rozmaznávať. Svet sa stane miniatúrou, ktorá sa zmestí do škatuľky od zápaliek a hlava sa očistí od všetkého zla. Myšlienky na detstvo zaliate slnkom zintenzívnia účinok hrajúcich sa lúčov na mojej tvári. Teplo z obličaja sa onedlho rozplynie do celého tela. Chvíľa akoby stvorená priamo na snívanie.

  • 2. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 357x
  • 0
... a kakali by motýle

Martina Blažeková

... a kakali by motýle

Tma. Zima. Samota. Iba dotieravý mráz mi robí spoločnosť. Nemilosrdne sa mi vtiera na pokožku. Snaží sa nazrieť i pod bundu a do topánok. Môj dych akoby simuloval továrenské komíny. Nikde nikoho. Len ja a trblietajúci sa sneh. Vytúžená prechádzka po niekoľkohodinovom učení padne vhod. Práve vtedy začínajú plynúť najtajnejšie myšlienky mojej duše.

  • 29. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 512x
  • 6
reklama
Rozprava o DOD v Kňazskom seminári v Bratislave

Martina Blažeková

Rozprava o DOD v Kňazskom seminári v Bratislave

Mladí muži oblečení v čiernych reverendách zbožne kráčajúci každú nedeľu do Katedrály sv. Martina v Bratislave. Pre mnohých ľudí mimozemšťania, ktorí sú viac ako divní, lebo svoj život zasvätili Bohu, zriekli sa pominuteľných hodnôt a vytrvalo kráčajú za Kristom.

  • 1. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 551x
  • 24
Zlato v hrdle. Spievala aj v perinke

Martina Blažeková

Zlato v hrdle. Spievala aj v perinke

Malé, usmievavé, dobre naladené dievčatko s červenými lícami... Tak presne to je Valika Jenešíkova z Dlhej nad Kysucou. Tretiačka, ktorá na prvý pohľad ničím nevyniká, skrýva vo svojom hrdle zlato. Spievať začala už v perinke. Vždy, keď niečo potrebovala, melodicky si to vypýtala. „Nemala ani tri roky, začala rozprávať a piesne sa už len – tak hrnuli,“ prezrádza na Valiku jej mamina.

  • 13. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 718x
  • 0
Miesto hrkálky počítadlo

Martina Blažeková

Miesto hrkálky počítadlo

Väčšina školákov, by ju najradšej nadobro vymazala z rozvrhu, iní sa na ňu neuveriteľne tešia. O čom je reč? O vrchole všetkých prírodných vied – matematike. Predškolák Šimonko Mekiňa z Turzovky, patrí do skupiny detí, ktoré matematiku vyhľadávajú.

  • 12. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 420x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu