reklama

Och aj s Onou Pliagou! Ja som víťaz

Niekedy je potrebný dobrý držkopád, aby sme si uvedomili, čo všetko si neuvedomujeme. Veľa vecí berieme ako samozrejmosť. Veľa vecí berieme sebecky. Veľa vecí robíme akoby sme mali na ne výlučné právo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

No, občas príde držkopád a my zistíme, že nie na všetko máme privilégia. Že utrieť si zadok, že obuť ponožky, že posadiť sa, že umyť sa, že učesať sa, že samostatne kráčať, že pokojne spať. Že to všetko je odrazu iné ako bolo.

Choroba nám dáva skúškové. Po určitom životnom semestri sa dostaví tá Oná Pliaga, zasadne za katedru a čaká na náš výkon. Ticho, mlčky. Len občas sťaží situáciu, aby preverila aj to, o čom sa nám nesnívalo. Zlý pocit je, keď spýtavo prižmúri oči a vy len placho pozeráte ako vtedy, keď ste v lavici sedeli prvýkrát. Výhodou tejto trýzne je, že dovoľuje použiť slová ako: „Do r*ti!“ „Ho*no!“ A rôzne iné, ktoré z mravného hľadiska netreba menovať. Niekto by povedal, že ste vulgárni, no tí, čo si zažili skúškové z určitej časti životného semestra vidia, že je to len povolený doping.  Aj tá Oná Pliaga to vie a preto chápavo zavrie oči.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas skúškového obdobia objavíte to, čo ste predtým nevideli. Aj počet vašich priateľov sa zrazí na minimum, ak nie ne nulu. Aj z toho sa treba radovať. Už viac nežijete v klamstve, objavili ste vašu cenu v očiach "priateľov". Ťažké zbrane sa točia v tomto období. Ruská ruleta s jedným nábojom, ktorý má dve mená. Život a smrť, pričom smrť môže byť aj vtedy, ak človeku stále bije srdce. Je to ako preťahovanie s lanom. Raz naberie silu Ona, potom vy. Nezabudnite na povolený doping. Je to ako vysokoúčinný životný steroid. Plovičným úspechom je vedomie, že sa to dá zvládnuť.

Stačí na Onú Pliagu hlasno papuľovať. Niekedy je však hlasno potichu. Po úspešnom absolvovaní už nebudete takí ako predtým. Zrazu problémy, ktoré vymysleli ľudia problémami nebudú. Nový semester bude krajší a plný úsmevu. Aj keď Oná Pliaga zanechá následky. Budú to jazvy víťazného hrdinu. „Do r*ti s Onou Pliagou, ja som tu víťaz!“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S.

Víťazmi sú aj tí, čo prešli žiť do neba. Veď odišli s hrdosťou a tá Oná Pliaga chodí s dlhým nosom...

Martina Blažeková

Martina Blažeková

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neviem kto som, čo som, kam kráčam, čí som posol, čaká ma smrť či spása, ale aj tak usmievam sa. Zoznam autorových rubrík:  študáci :o)mňa nevymyslíš, ja somSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu